Op basis van deze gegevens kunt u inzicht krijgen in:
- Welke van uw producten het beste verkopen en dus het beste bij uw klantenbestand passen, en welke van uw producten het meeste profiteren van uw marketingactiviteiten. Een product dat slecht verkoopt, is niet noodzakelijkerwijs een slecht product, maar wordt mogelijk niet op de juiste wijze in de markt gezet.
- De opbrengst per transactie en het aantal producten per transactie. Als het aantal producten per transactie bijvoorbeeld lager is dan gewenst, kunt u mogelijk profiteren van het aanbieden van betere hoeveelheidskortingen of het achterwege laten van de verzendkosten als klanten een bestelling met een bepaald minimum bedrag doen.
- Hoe lang het duurt voordat klanten de beslissing nemen een aankoop te doen, en hoeveel bezoeken aan uw site ze nodig hebben voordat ze een aankoop doen. Als uw verkoopcycli bijvoorbeeld stabiel zijn of op voorspelbare wijze fluctueren op basis van het product of het seizoen, kunt u die informatie gebruiken (in combinatie met de totale voorspelde verkoop) om betrouwbare voorspellingen over de opbrengst te doen. Als klanten uw site gewoonlijk meerdere keren bezoeken voordat ze een aankoop doen, kunt u nadenken over een siteontwerp waarbij bezoekers gemakkelijker naar uw aankooppagina’s worden geleid, of over opties waarmee bezoekers uw producten en prijzen kunnen vergelijken met die van uw concurrenten.